Educație financiară

Grupa mijlocie ,,Peștișorii”

,,Banul muncit” – povestirea educatoarei

În luna Decembrie 2018 am propus copiilor să colinde bunicii, vecinii și alte rudenii cu ocazia sărbătorii – ”Nașterea lui Iisus”. M-au întrebat ”De ce?”. Eu le-am spus că vor primi bani. Banii primiți vor fi ai lor deoarece ei au cântat. Cu acești bani pot să-și cumpere o jucărie sau pot să-i pună în pușculiță și să-i folosească, cum și când doresc ei (să achite contravaloarea excursiei care se va organiza în luna mai, cu grupa). Am discutat și cu părinții acest aspect. La întoarcerea din vacanța de iarnă, fiecare copil a spus cum a fost, unde a fost să colinde, câți bani a adunat (mulți/puțini) și ce a făcut cu ei. Majoritatea copiilor au pus banii în pușculiță sau în portmoneu. Un singur copil și-a cheltuit banii cumpărând o sanie cu volan. Toți erau fericiți că au banii lor ”munciți”.
I-am ascultat, i-am felicitat apoi le-am spus povestea ”Banul muncit”.
Mi-a fost foarte ușor să stabilesc: mesajul poveștii, comportamentele pozitive, dar și comportamentele negative.

Grupa mare ,,Puișorii”

,,Banul muncit” – povestirea educatoarei

Folosind metoda Povestirea educatoarei, copiii au asimilat o serie de informatii despre noţiunea de ban, învăţând totodată cum să-l obţină, valorifice sau chiar să-l ofere în scop caritabil cu ȋnţelepciune și responsabilitate. De asemenea, li s-a satisfacut copiilor curiozitatea privind modul în care putem economisi şi gestiona corect banii, realizând diferenţa între extremele provocate de ,,bani” : bogăţie – sărăcie; bunătate – răutate; zgârcenie – dăruire.